top of page

לא רק בים: על טביעות בתינוקות וילדים

עודכן: 26 בפבר׳ 2022

מלאכי הדרך בכתבה על סיבת המוות השנייה בשכיחותה בתינוקות וילדים


אני גרה ליד הים. יש לי מאות אם לא אלפי תמונות מדהימות שלו בגלריה של הפלאפון שלי שבוודאי היו מושכות את העין הרבה יותר מהתמונה שפותחת את הכתבה- תמונה של חדר אמבטיה של ילדים- אבל דווקא בגלל שהיא "שגרתית" ו"רגילה"- היא מעבירה את המסר הכי חזק בעייני:

לא צריך ים סוער כדי לטבוע! לא צריך בריכה ולא צריך ג'קוזי.. למעשה, מספיק דלי של ספונג'ה או כיסוי של הבריכה שנאגרו עליו קצת מי גשם.. מספיקים שלושה ס"מ של מים שיכסו את האף והפה ובמקום שיכנס לגוף חמצן-

יכנסו אליו מים וזו טביעה לכל דבר!

הטיפול הכי טוב בעולם, גם כאן, הוא מ-נ-י-ע-ה:

1. לא משאירים ילדים אפילו לשנייה אחת ליד אף מקור מים בלי השגחת מבוגר!

2. סוגרים אסלות, לא משאירים מים בדלי של הספונג'ה ודואגים להוציא את האוויר מהבריכה המתנפחת בסוף השימוש.

3. כשלוקחים תינוקות לבריכה או לים (כמובן שלחוף רחצה מוכרז ובשעות שבהן המציל נמצא)- נעדיף לשים אותם בגלגל- ים בטיחותי.


4. בילדים גדולים יותר- נעדיף וסט על פני מצופים (כן,כן כמו בקיאקים בירדן). 5. נדע לזהות זרמי פריצה ולהיחלץ מהם. תזכורת לזיהוי:










תזכורת לחילוץ:




במידה ובכל זאת נתקלו במקרה של טביעה נפעל לפי סכמת החייאה (לחצו כאן להורדה) עם הדגשים הבאים: 1. נטפל במקום יבש, הרחק מהשלולית שנמצאת לפני הים/ בריכה. 2. לא ננסה ללחוץ "בכוח" כדי להוציא מים- זאת לא הדרך להוציאם. 3. בשימוש בדפיברילטור- ננגב את אזור הנחת המדבקות כדי שהן ידבקו. 4. גם אם הכל נראה לנו "תקין"- נעדיף לפנות מחשש לטביעה מאוחרת. בתקווה לעונת רחצה בטוחה ורגועה, לינוי וצוות מלאכי הדרך


איך רוכשים את הגלגל שבתמונה?

לצערנו, לא מצאנו חברה שמוכרת בארץ ולאחר חיפוש ובדיקה של כל הגלגלים ברשת הגענו לשני מוצרים שאנחנו יכולים להמליץ עליהם בלב שלם לרכישה דרך אמזון בקישור הזה.

ניתן גם לרכוש גלגל עם הגנה מפי השמש בקישור הזה.

גילוי נאות- אנו נקבל עמלה של כ-3% מכל רכישה.

36 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page